آمار سایت

بازدیدکنندگان : 6696619
ما 39 مهمان آنلاین داریم
اعتماد بانک کشاورزی به مدیریت بانوان/ گفتگو با اولین بانوی رییش بانک چاپ فرستادن به ایمیل
خبر
چهارشنبه, 25 بهمن 1396 ساعت 06:15
  در چند سال اخیر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تصمیمات دولت توجه ویژه‌ای به مدیریت خانم‌ها در استان شده است و این نوید خوبی برای خانم‌های توانمند استان است که بتوانند توانایی خود را به اثبات برسانند و در دوره فعلی علاوه بر این‌جانب شاهدیم تعداد دیگری از همکاران خانم هم ارتقا سمت داشته‌اند.

 

غرب آنلاین : اعتماد به مدیریت بانوان در استان چند صباحی است  به‌طور جد پیگیر می‌شود. سرکار خانم زینب شکری اولین بانوی ایلامی است که به‌واسطه اعتماد مدیریت امور شعبه بانک‌های کشاورزی استان ایلام به‌عنوان رئیس شعبه بانک انتخاب می‌شود. واقعیت این است که کار بانک و رئیس شعبه بودن کلی استرس و هیجان دارد کمتر فردی توقع داشت که سرکار خانم شکری علاوه بر اینکه مدیریت این شعبه را به‌راحتی انجام دهد بلکه در اکثر شاخص‌های سنجش مدیریت شعب بدرخشد . غرب آنلاین گفتگویی با ایشان انجام داده است که در پی می‌آید:


غرب آنلاین: لطفاً در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید
سرکار خانم شکری : زینب شکری هستم متولد 1360 شهرستان آبدانان. دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی. در سال 79 از طریق  آزمون استخدامی وارد بانک کشاورزی شدم و از بدو استخدام تاکنون در بخش‌های مختلف بانک تجربیات ارزنده‌ای کسب کرده ام تا اینکه در سال 94 به پشتوانه سوابق ذکرشده و بر اساس تصمیم کارگروه سرمایه انسانی مدیریت بانک کشاورزی به سمت رئیس شعبه بانک کشاورزی آیت اله حیدری ایلام منصوب شدم.


غرب آنلاین: چرا برای شغل کارمندی بانک را انتخاب کردید؟
سرکار خانم شکری: در سال 87 بانک کشاورزی در آگهی استخدام برای اولین بار در نظر داشت در شعب بانک از وجود خانم‌ها  استفاده نماید. با توجه به اینکه به شغل بانکداری علاقه داشتم و در آزمون هم پذیرفته شدم از آن تاریخ به بعد با تمام وجود در مسیر خدمتگزاری به مردم و به‌ویژه  کشاورزان و دامداران قرار گرفتم و به خود می بالم که خادم خانواده بزرگ کشاورزی استان هستم .


غرب آنلاین: خانم شکری چطور شد رئیس شعبه بانک شدید؟

سرکار خانم شکری: در مرحله اول به‌عنوان تحویلدار بانک در شهرستان آبدانان استخدام شدم و بعداً به شهر ایلام آمدم  پس از گذشت مدت کوتاهی در سمت های مختلف یازجمله وصول، مالی، اعتبارات و.. به کار خود ادامه دادم تا اینکه در سال 94 با تصمیم مدیریت بانک و با توجه به تخصص و تجربه‌ای که داشتم به‌عنوان اولین بانوی ایلامی در سیستم بانکی استان رئیس شعبه شدم .


غرب آنلاین: نقش مدیر استان در انتخاب و حمایت از اولین بانویی که رئیس شعبه بانک شده است ؟

سرکار خانم شکری:  جا دارد از حسن اعتماد جناب آقای دکتر حیدرنژادیان مدیر محترم شعب بانک کشاورزی استان که نسبت به انتخاب و اعتماد به این‌جانب به‌عنوان اولین زنی که رئیس شعبه بانک در استان شده است تقدیر نمایم. به جرات می‌توان گفت که جناب آقای دکتر حیدرنژادیان از معدود مدیرانی است که به توانایی در کار بیشتر توجه دارد تا جنسیت افراد. بی‌شک اگر نگاه ایشان نبود شاید توفیق خدمت این‌جانب در این سمت میسر نمی‌شد. چون  نگاه کلان مدیریت بخصوص در استان‌هایی مانند ایلام همچنان جنسیتی است یعنی خانم‌ها هرچقدر توانمند باشند در اولویت دوم قرار دارند . حتی نگاه عامه مردم نیز همین‌طور است . بارها پیش‌آمده که افرادی به شعبه مراجعه کرده و وقتی این‌جانب را در جایگاه رئیس شعبه می‌بینند با تعجب می‌پرسند که شما رئیس شعبه هستین!؟ تا حالا خانم‌رئیس شعبه ندیده بودم؟!!
خوشبختانه جناب آقای دکتر حید نژادیان به‌عنوان یک مدیر توانا، تخصص و توانایی و کار را بر نگاه جنسیتی ترجیح می‌دهند و ما شاهدیم هرکدام از همکاران که توانایی خود را در کار نشان می‌دهند امکان ارتقای موقعیت شغلی این فرد فراهم است.  در چند سال اخیر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تصمیمات دولت توجه ویژه‌ای به مدیریت خانم‌ها در استان شده است و این نوید خوبی برای خانم‌های توانمند استان است که بتوانند توانایی خود را به اثبات برسانند و در دوره فعلی علاوه بر این‌جانب شاهدیم تعداد دیگری از همکاران خانم هم ارتقا سمت داشته‌اند.


غرب آنلاین: مزایا و معایب رئیس شعبه بودن شما
سرکار خانم شکری: اگر از این دید به موضوع نگاه کنیم که به بانوان اعتماد شده و باعث می‌شود که به خودباوری آن‌ها افزوده شود مزیت محسوب می‌شود ولی اگر به موضوع نگاه کنیم که یک خانم علاوه بر رئیس شعبه بودن باید نقش یک مادر و یک خانم خانه‌دار را نیز ایفا کند. در این حالت کار سخت می‌شود چون تقریباً تمام ساعات یک رئیس شعبه صرف کار بانک می‌شود که البته سختی این موضوع با داشتن همکاران خوب در شعبه و همکاری‌ای که در منزل با اعضای خانواده صورت می‌پذیرد آسان می‌شود.


غرب آنلاین : آیا این شغل پرکار و پردردسر مانع رسیدگی به امور فرزندانتان نمی‌شود؟
سرکار خانم شکری: البته می‌توان گفت که مشکلات سخت است ولی با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان به امور خانه و فرزندان رسیدگی شود و در اینجا جا دارد از مادر عزیزم تشکر نمایم که همواره این‌جانب را در حل مشکلات یاری داده و بهتر است بگویم همه زحمات من را تقبل کرده است.


غرب آنلاین : با توجه به اینکه بیشتر وقت شما در شعبه صرف می‌شود آیا همسرتان ناراضی نیست؟
سرکار خانم شکری:البته این سؤال باید از ایشان پرسیده شود ولی من هم تمام سعی خود را می‌نمایم که بتوانم وقتی  که در منزل هستم تمام وظایف خود را به نحو احسنت انجام دهم و حتی بیشتر از یک زن خانه‌دار به امور خانه می‌رسم . فکر نمی‌کنم که ایشان نیز ناراضی باشد و جا دارد  از همکاری و سعه‌صدر ایشان تشکر نمایم.


غرب آنلاین : کمی درباره موفقیت‌ها و کارهای رئیس شعبه صحبت کنید؟
سرکار خانم شکری: در نگاه اقتصادی و به‌ویژه نگاه تخصصی‌تر به سیستم بانکی ، بانک یک واحد استراتژیک در مجموعه سیستم بانکی است لذا نقش رئیس شعبه به‌عنوان مدیر اداره‌ کننده این واحد استراتژیک  بسیار مهم و اساسی است که می‌تواند منتج به موفقیت (سودآوری) و یا شکست ( زیان) برای شعبه شود. لذا عرصه مدیریت بر یک شعبه جذابیت‌هایی از قبیل به بار نشستن برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته می‌شود و این موضوع خوشحالی همه‌جانبه‌ای برای رئیس شعبه ایجاد می‌کند که تلاش‌هایش  به بار نشسته و موفقیت هر فردی که مدیریت کاری را به عهده دارد ایجاد جذابیت و بروز خلاقیت را به همراه دارد که در مورد این‌جانب به‌واسطه تجارب خودم و پشتوانه و همیاری و هم‌فکری همکارانم بسیار خوب توانسته‌ام موفقیت‌های بی‌شماری کسب نماییم .


غرب آنلاین: در یک نگاه عملکرد شعبه تحت مدیریت خود را تشریح بفرمایید؟
سرکار خانم شکری: کسب رتبه اول تجهیز منابع در بین شعب استان ، کسب رتبه دوم وصول مطالبات در شاخص‌های ریسک و درصد وصولی افزایش ضریب خوداتکایی ، کاهش مانده‌حساب مرکز ، تغییر در سایر شاخص‌های عملکردی و بر آنیم تا بتوانیم تغییر درجه شعبه را به مدد تلاش همکارانم فراهم آوریم.

آخرین بروز رسانی در چهارشنبه, 25 بهمن 1396 ساعت 06:19
 

افزودن نظر

کد امنیتی
تصویر جدید

JSG_SUPPORT