آمار سایت

بازدیدکنندگان : 5305481
ما 152 مهمان آنلاین داریم
نقدی بر انتخاب گزینشی رسانه ها در جلسات استانداری؛ آش همان آش و کاسه همان کاسه! چاپ فرستادن به ایمیل
خبر
شنبه, 30 دی 1396 ساعت 16:03
  مرتضی سبزی*/امروز در حالی مراسم تودیع و معارفه معاونین استانداری ایلام برگزار شد که همچون رویه چهار سال گذشته تعداد محدودی از اصحاب رسانه و مطبوعات حضور داشتند، رویه و بدعتی که قرار نیست به این زودی ها شکسته شود؛ موضوعی که در این مدت کم از مدیریت جدید روابط عمومی نیز همین روال را طی کرده است.تنها اقدامی که در این مدت از مدیریت جدید روابط عمومی استانداری مشاهده شده، ایجاد کانال خبری است که تقریبا همان کار پورتال استانداری ایلام را انجام می دهد.

 

انگار ضرب المثل معروف زمستان و روسیاهی زغال در ماه های سرد سال نمود بیشتری دارد تا سایر ماه ها؛ انگار برف و باران زمستان می خواهد بسیاری از چوب ها و هیزم ها که هنوز زغال نشده اند را خاموش کند تا مبادا در پایان زمستان شرمنده روی آنان باشد!
چه خوب است وقتی فرصتی برای آزمایش و خود نشان دادن پیش می آید، از آن به خوبی بهره جست و درصدد رفع مشکلات و نواقصی را که در گذشته بوده، گام برداشت.
اگر چه ممکن است برخی انتصاب ها در ماه پاییز صورت گرفته باشد اما دلیلی بر آن نیست تا پاییز آینده، کسی جوجه ها را شمارش نکند؛ چه بسا مشکلات گذشته که هیچ، بدتر از آن نیز به وجود بیاید.
مهرماه امسال بود که اولین نشست خبری استاندار جدید ایلام با اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد؛ نشستی که در آن سلیمانی به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد؛ آنجا که تعداد زیادی از اهالی رسانه در این جلسه نسبت به رویه قبلی مدیریت ارشد استان در خصوص تبعیض های صورت گرفته و انتخاب گزینشی در نشست ها و بسیاری موارد دیگر میان اصحاب رسانه گلایه کردند.
همین امر باعث شد تا سلیمانی استاندار ایلام با توجه به بیان سایر موضوعات مطرح شده در این جلسه با بیان اینکه نقاط ضعف گذشته رفع می شوند، اعلام کند: بایستی نقاط ضعف گذشته را در ارتباط با رسانه های استان, ارتباط های مردمی و سازمان های مردم نهاد، برطرف کنیم.
مدیریت وقت روابط عمومی استانداری نیز بعد از انتصاب استاندار جدید ایلام اکثر رسانه هایی که در دوران چهار ساله مروارید از جلسات حذف و یا گزینشی انتخاب می شدند را به جلسات استانداری دعوت کرد؛ این امر حکایت از آن داشت که مدیریت وقت روابط عمومی استانداری ایلام با دستور مستقیم استاندار وقت، این رویه را در پیش گرفته است.
اما آبان ماه امسال بود که سلیمانی، استاندار ایلام سرپرست جدید روابط عمومی استانداری ایلام را منصوب کرد خبری که برای اهالی رسانه و مطبوعات تعبیر از تغییر رویکرد و رویه مدیریت سابق در دوران مروارید داشت.
در حالی که اکثر قریب به اتفاق رسانه های استان از آن روز تاکنون منتظر اقدام عملی و تغییرات جدید در نحوه مدیریت روابط عمومی، به خصوص در حوزه رسانه و مطبوعات بودند، اما بعد از گذشت دو ماه از این انتصاب نه تنها تغییر ملموسی ایجاد نشد، بلکه آش همان آش و کاسه همان کاسه است.
امروز در حالی مراسم تودیع و معارفه معاونین استانداری ایلام برگزار شد که همچون رویه چهار سال گذشته تعداد محدودی از اصحاب رسانه و مطبوعات حضور داشتند، رویه و بدعتی که قرار نیست به این زودی ها شکسته شود؛ موضوعی که در این مدت کم از مدیریت جدید روابط عمومی نیز همین روال را طی کرده است.
تنها اقدامی که در این مدت از مدیریت جدید روابط عمومی استانداری مشاهده شده، ایجاد کانال خبری است که تقریبا همان کار پورتال استانداری ایلام را انجام می دهد.
محافظه کاری ها و گزینشی عمل کردن در انتخاب رسانه ها به سریال دنباله داری در استان ایلام تبدیل شده و بهتر است افراد خبره ای در این سمت حساس به کار گرفته شوند و صرف ملاک قرار دادن همگرایی و هم طیفی افراد نه تنها مشکلات گذشته را رفع نمی کند بلکه به جای اصلاح ابرو، این کوری چشم است که قربانی می شود!
* - سردبیر پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار

آخرین بروز رسانی در شنبه, 30 دی 1396 ساعت 16:05
 

افزودن نظر

کد امنیتی
تصویر جدید

JSG_SUPPORT