رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا تا کنون در استان ایلام شناسایی و تایید نشده است.

دکتر محمد کریمیاناظهار داشت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت تمام بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان هایی که به همین منظور در نظر گرفته شده است، بستری و قرنطینه می شوند.

وی افزود: از این بیماران در استان نمونه گیری و آزمایش گرفته شده و سپس آزمایش ها برای بررسی بیشتر به تهران ارسال می شود.

کریمیان تایید کرد: تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش ها، مراقبت و قرنطینه ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: تا کنون نتیجه هیچکدام از نمونه های ارسالی مثبت اعلام نشده است.

فهرست بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمت به بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کل کشور از سوی سازمان نظام پزشکی اعلام شد ه که بر اساس سازمان نظام پزشکی، در مجموع ۱۷۰ بیمارستان در کشور ارائه دهنده خدمت به مبتلایان به ویروس کرونا هستند.

فهرست این بیمارستان‌ها در استان ایلام، بیمارستان‌های شهدای زاگرس، امام علی (ع) سرابله، شهدای دهلران و امام حسین (ع) مهران به عنوان بیمارستان‌های با تخلیه اضطراری در نظر گرفته شده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایش های انجام شده، ابتلای ۱۳ مورد جدید از نظر ابتلا به ویروس کووید۱۹( کرونای جدید) بر اساس شواهد آزمایشگاهی، تا امروز قطعی شده و دو بیمار جدید از این افراد جان خود را از دست دادند.

کیانوش جهانپور افزود: با توجه به همزمانی شیوع آنفلوآنزای فصلی و نگرانی های ایجاد شده در بین مردم در مورد ویروس کرونا ظرف روزهای گذشته، هزاران نفر به کلینیک ها و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که بیش از ۷۳۵ مورد، با علائم شبه آنفلوآنزا تحت نظر قرار گرفته و بستری شدند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: از بین این افراد ابتلای ۱۳ فرد جدید مبتلا به ویروس کرونای جدید ( کووید ۱۹) قطعی شده است.

جهانپور گفت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به پنج نفر رسید.

راه های انتقال کرونا از طریق تنفس، عطسه، دست دادن به وسایل است و باعث انتقال بیماری در بدن افراد می شود.

باتوجه به اینکه بیماری ویروسی کرونا هنوز واکسن ندارد تنها راه پیشگیری از آن رعایت بهداشت فردی است از جمله مهمترین راه های کنترل استفاده از ماسک، پرهیز از انداختن آب دهان و بینی به بیرون، شستن مرتب دست ها و استفاده از دستمال شخصی است.

کرونا ویروس ضعیفی است که قابلیت ماندگاری در محیط ندارد و یکی دو روز بیشتر در محیط نمی تواند زنده بماند به همین دلیل رعایت بهداشت موجب غیر فعال شدن این ویروس می شود.

حدود ۱۵۰ نوع ویروس عامل بیماری های عفونی هستند که کرونا یکی از جدیدترین آنهاست که تاکنون واکسن و یا آنتی بیوتیک برای مقابله با آن وجود ندارد.

  • منبع خبر : ایرنا