ایجاد شبکه های بهداشتی درمانی با حضور تیم سلامت در این مراکز در اقصی نقاط کشور یکی از دستاورد بزرگ نظام سلامت است که نقش مهمی در ارائه خدمات پیشگیری ودرمان بر عهده دارند .

غرب آنلاین / دکتر نورالدین رحیمی مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام در آیین  تجلیل از پزشکان خانواده و مراقبین سلامت همزمان با سراسر کشور گفت : ایجاد شبکه های بهداشتی درمانی با حضور تیم سلامت در این مراکز در اقصی نقاط کشور یکی از دستاورد بزرگ نظام سلامت است که نقش مهمی در ارائه خدمات پیشگیری ودرمان بر عهده دارند .

وی خاطر نشان کرد، نحوه تعامل و ارتباط بیمه سلامت استان با دانشگاه علوم پزشکی استان را بسیار خوب و سازنده دانست وافزود تا به امروز سعی بر این بوده است که تلاش نمائیم، بهترین وضعیت پرداختی را به موسسات طرف قرارداد داشته باشیم و سیاست این اداره کل همیشه بر این بوده است که پرداخت حقوق و دستمزد تیم سلامت به مراکز بهداشتی درمانی در استان ایلام  در اولویت باشد .

مدیرکل بیمه سلامت استان همچنین ضمن قدردانی از زحمات تیم سلامت در تمامی مراکز بهداشتی درمانی کشور و بخصوص همکاران تیم سلامت در مراکز بهداشتی درمانی استان ایلام یادآور شدند، زحمات تیم سلامت قابل تقدیر وامیدوارم تعامل وهمکاری فی مابین بیش از پیش گسترش یابد .

دکتر رحیمی در این مراسم بر اهیت نقش رسانه ها در پیشبرد اهداف حوزه سلامت تاکید وعنوان کرد : رسانه ها با همیاری وپوشش مطلوب خبری ما را در عبور ازمسائلی مانند تغییر رویکرد بیمه ای ونظام الکترونیک ، وبرنامه های سیستم هوشمند والکترونیکی یاری کرده ونقش بسزایی در آگاهی رسانی به مردم وبیمه شدگان بر عهده داشته اند که انتظار دارم این همکاری استمرار داشته باشد 

وی در حاشیه این آیین و در جمع خبرنگاران  به عملکرد این اداره پرداخت و گفت:

در سال۹۸ بیش از ۳۷ میلیارد تومان بابت هزینه افراد ساکن در روستاها و عشایر پرداخت شده است.

در حال حاضر ۵۲ مرکز بهداشتی درمانی در سطح استان طرف قرار داد بیمه سلامت استان هستند و ۸۳ پزشک و ۶۴ ماما در این مراکز  حصور دارند.

با تلاش های صورت گرفته تعداد اقلام موجود در داروخانه های روستایی به ۴۳۶قلم افزایش یافته است.

امسال و همزمان با سراسر کشور در طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده علاوه بر تجلیل استانی از دکتر علیزاده به عنوان پزشک و سرکار خانم حاجی بختیاری به عنوان ماما به صورت کشوری تجلیل شدند.

ایجاد پوشش بیمه  رایگان برای تعداد ۲۲ هزار نفر روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر  جمعیت و کاهش درامد ناشی از ارزیابی وسع به مبلغ بیش از ۷۳ میلیارد تومان در مدت ۶ ماه تمدید رایگان دفاتر درمانی.

همچنین ایجاد پوشش بیمه رایگان برای تعداد ۳۲ هزار نفر از متقاضیان بیمه سلامت همگانی و کاهش میزان درامد به مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد تومان در ۶ ماه تمدبد رایگان دفاتر درمانی