پروژه آبخیزداری و جنگلکاری استان ایلام با فرمان رئیس جمهور و توسط وزیر جهاد کشاورزی به طور همزمان افتتاح آغاز شد.

پروژه آبخیزداری و جنگلکاری استان ایلام با فرمان رئیس جمهور و توسط وزیر جهاد کشاورزی به طور همزمان افتتاح آغاز شد.

به گزارش غرب آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح همزمان این پروژه‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان مهران برگزار شد، اظهار کرد: در این سفر تعداد ۱۲۳ پروژه مهم عمرانی و تولیدی در زیر بخش‌های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، طرح توسعه گلخانه، دام و طیور و منابع طبیعی با اعتباری معادل ۴۹۵ میلیارد تومان از محل منابع عمومی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی با اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم حدود ۵ هزار و ۹۲۰ نفر به طور همزمان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.
وی با اشاره به برخی از پروژه های مهم و موثر در توسعه اقتصادی و کشاورزی استان، گفت: ۹۷ پروژه آبخیزداری به مساحت ۳۱ هزار هکتار و یک طرح توسعه جنگل به مساحت ۱۰ هزار هکتار با اعتباری معادل ۶۳ میلیارد تومان افتتاح می شود.
قاسم سلیمانی استاندار ایلام نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری متعددی در استان اجرا شده است، تصریح کرد: با اجرای طرح های متعدد سطح آبخیزداری در ایلام از ۱۰۰ هزار هکتار در سال ۱۳۹۲ به ۳۰۰ هزار هکتار در سال ۹۸ افزایش یافته است.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳۱ درصد سطح جنگل کاری و توسعه جنگل های کشور در این استان انجام شد، گفت: سطح جنگل کاری در این استان در سال ۱۳۹۲ به میزان ۱۰ هزار هکتار بود که در دولت تدبیر و امید تا سال ۹۸ به ۶۰ هزار هکتار رسیده است.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح‌های منابع‌طبیعی
بر اساس این گزارش، وزیر جهادکشاورزی در جریان سفر خود به استان از طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی بازدید نمود.
دکتر کاظم خاوازی در بازدید از پروژه‌های منابع‌طبیعی استان گفت: اقدامات منابع‌طبیعی استان ایلام در حوزه آبخیزداری و جنگلکاری قابل قبول است.
وی بیان داشت: ایجاد ۱۰ هزار هکتار جنگل جدید در ایلام تنها در یک سال در خور توجه می باشد.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری در استان به خوبی اجرا شده است که این اقدامات به افزایش سفره‌های آب زیرزمینی استان منجر شده است و اجرای این پروژه‌ها می‌تواند به اقتصاد روستاها در بحث معیشت کمک کند.
در این بازدید، دکتر احمدی مدیر کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، وزیر جهاد کشاورزی را همراهی می‌کرد.